
00000
|
elégedett vásárló 2007-óta |
Dunlop SportSmart 2 a terítéken. Ha a Superbike-ban olvasott rövid ízelítő felkeltette az érdeklődésed a SportSmart 2 tesztjéről, itt folytathatod az olvasást nyomásbeállításról, páyázásról, kopásképről és hasonló finomságokról.
2015.11.09.
Nézzük tehát részleteire bontva, mit is tapasztaltunk hosszú távú tesztünk során, mely alatt 5450 km-t, mondhatni egy szezonnyi futást sikerült kiharcolni a gumikból és magunkból.
Nagyon sok szempontot figyelembe vettünk tesztünk során, külső hőmérsékletet, abroncsnyomást, az út minőségét, a pilóta súlyát, mindezt annak érdekében, hogy reális képet alkossunk az abroncs viselkedéséről.
Mint azt a bevezető újságcikkben láthattátok, egy 2005-ös évjáratú Suzuki GSX-R 600 volt, amivel próbára tettük, mire is képes ez említett abroncs.
Első benyomások a felszerelést követően: valóban extrém hegyes az első profil, nem bízták a véletlenre tervezéskor, a már-már versenyabroncs kinézetű kialakítással rendelkező gumi sejteti magáról, hogy jól fogja tolerálni a nagy dőlésszögeket. Megkezdődött a gumi és egyben saját magunk „bejáratása” is az első napos tavaszi időben. Ragaszkodtunk a gyári nyomásértékhez, ami 2,5 BAR-os értéket takar, mind az első, mind a hátsó abroncs esetében. Az első kilométereken óvatosan mozogtunk, kerülve a hírtelen fékezést, irányváltást és a nagy kigyorsításokat. Nem is ért meglepetés, szépen kopott és dolgozott a gumi a nagyjából 18°C külső hőmérsékleten.
A kezdeti, standard mintamélység 3,5 és 5,5 mm, ami egy átlagos érték a sportgumik kategóriájában. Az első meglepetés az első 1000 km megtétele után ért, „ez a hátsó gumi nagyon kopik” - állapítottam meg. Szemmel láthatóan sok fogyott el belőle.
Az abroncs érzékeny a guminyomásra, 2-3 tizedes nyomásveszteség (itt az üzemi hőmérsékletre gondoljunk) már teljesen érezhető, több oldal irányú mozgást tapasztalható, nem nyújtja azt a teljesen stabil érzést, mint amikor a megfelelő nyomást használjuk.
Saját tapasztalatom szerint a külső hőmérséklet függvényében utcán 2 maximum 3 tized BAR-os nyomásnövekedés tapasztalható. Figyelembe véve a saját stílusunkat, és azt, hogy a gumi hol teljesít a legjobban, azt kell mondanom, hogy elöl és hátul a hidegen mért guminyomás 2,3 BAR-ra állítva volt megfelelő. Utcai körülmények között kiválóan teljesít az abroncs, kiszámítható viselkedése és valóban gyors bemelegedési fázis jellemzi. Mint minden guminál tapasztalható, a kifényesedett útfelületeket valóban nem kedveli, hajlamos a megcsúszásra, de ezt időben jelzi számunkra.
Kopás szempontjából elmondhatjuk, hogy a kezdeti nagymértékű mintamélység-csökkenés szépen beáll, és konstans értéket mutatva folytatódik tovább. Ez a mutató pedig 0,8mm/1000 km a hátsó abroncs esetén, az első gumi esetében pedig 0,5mm.
Természetesen kiélezettebb körülmények között is próbára tettük az abroncsot, többször ellátogattunk pályanapokra, ahol tovább feszegettük a határokat, lássuk mit tapasztaltunk.
Azt azért figyelembe kell vennünk, hogy nem versenyabroncsról beszélünk, ennek ellenére nagyon pozitívak a tapasztalatok. Első alkalommal 30°C fogadott Kakucs ringen, elég meleg volt ahhoz, hogy bátrak legyünk. Természetesen játszottunk a guminyomással, utólag belegondolva, nem is sikerült tökéletesre beállítani, nem volt szép a gumi kopásképe, sikerült is túlmelegíteni, meg is jelentek a kékes-lilás „foltok” az abroncs szélén. Ennek ellenére el kell mondjuk, hogy így sem okozott csalódást és meglepetéseket sem, egyszer sem volt hírtelen megcsúszás, tapadásvesztés.
Több alkalom volt viszont, amikor versenypályán jártunk, hosszas kísérletezést követően pedig eljutottunk arra a szintre amikor megállapítottuk, hogy a megfelelő nyomás elől-hátul, melegen mérve 2 BAR volt. Itt dolgozott a legszebben, nem melegedett túl, és elegendő torzulás volt tapasztalható, szépen beült a kanyarokba és hamar engedett kigyorsítani, féktávokon abszolút stabilan viselkedett a motor.
Itt tapasztaltuk meg igazán a hegyes profilkiképzés előnyét, nagy dőlésszög esetén is kiválóan irányítható a motor, pontosan követhető vele a kiválasztott kanyar ív.
Konklúzióként elmondhatjuk, hogy a 2 komponenses technológia jelesre vizsgázott, nem kíméltük az abroncsot, ennek ellenére még maradt benne egy kis tartalék. Nagyjából 7000 km-re tehető a hátsó abroncs élettartama, amikor is cserére fog szorulni, az első viszont kibír még egy hátsót ha úgy döntünk, nem cseréljük le azokat.
Utcai használatra megfelelő választásnak bizonyult, egyszer sem okozott meglepetést, mindig kiszámíthatóan viselkedett, negatívumot nem mondhatunk el róla.
Soltész Norbert
Kövess minket Facebookon a legfrisebb motoros hírekért, iratkozz fel
YouTube csatornánkra termékvideókért!
It operated predictably, never created any surprises, and proved to be a good option for street use.
Wonderful beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog site? capybara clicker
I never imagined I'd be comparing HelloSign and DocuSign. The content on signnow.com/ask/how-to-sign-a-pdf-with-a-digital-certificate-and-how-signnow-compares-to-hellosign-and-docusign is incredibly helpful. It never disappoints.
Overall, I found airslate.com/product/robotic-process-automation to be really useful. Seriously, I have never seen anything like this. There are no downsides.
Transform your style with our luxurious cotton satin fabric collection. From flowing dresses to versatile fabrics, discover the opulent look and feel of satin. Shop our premium selection to elevate your wardrobe.
Our personalized skin peels use potent ingredients like salicylic and glycolic acids. These ingredients are selected for their effectiveness in exfoliating the skin and promoting the regeneration of new, healthy skin cells.
https://www.epsxf.com ; https://www.yyeps.com; https://epsxf.com; https://yyeps.com; https://eps-machine.net; https://epp-machine.com; https://eptu-machine.com; https://eps-machine.top; https://epp-eptu-machine.com; https://sw-eps.com; EPS Machine EPS Cutting Machine; EPP MachineEps Raw Material; EPS MachineEPS Mould; EPP MachineEPS Recycling System; EPS MachineEPS Block Molding Machine; EPP MachineEPS Shape Moulding Machine; EPP MachineAging Silo for EPS Machine; EPS Machine; ETPU MachineEPS and EPP Heating Room; ETPU Machine; ETPU MachineAging Silo for EPS Machine; EPP Machine; EPP Machine EPP Shape Moulding Machine; EPS MachineEPS and EPP Heating Room; https://https://www.epsxf.com https://https://www.yyeps.com https://https://epsxf.com https://https://yyeps.com https://https://eps-machine.net https://https://epp-machine.com https://https://eptu-machine.com https://https://eps-machine.top https://https://epp-eptu-machine.com https://https://sw-eps.com
https://www.epsxf.com ; https://www.yyeps.com; https://epsxf.com; https://yyeps.com; https://eps-machine.net; https://epp-machine.com; https://eptu-machine.com; https://eps-machine.top; https://epp-eptu-machine.com; https://sw-eps.com; EPS Machine EPS Cutting Machine; EPP MachineEps Raw Material; EPS MachineEPS Mould; EPP MachineEPS Recycling System; EPS MachineEPS Block Molding Machine; EPP MachineEPS Shape Moulding Machine; EPP MachineAging Silo for EPS Machine; EPS Machine; ETPU MachineEPS and EPP Heating Room; ETPU Machine; ETPU MachineAging Silo for EPS Machine; EPP Machine; EPP Machine EPP Shape Moulding Machine; EPS MachineEPS and EPP Heating Room; https://https://www.epsxf.com https://https://www.yyeps.com https://https://epsxf.com https://https://yyeps.com https://https://eps-machine.net https://https://epp-machine.com https://https://eptu-machine.com https://https://eps-machine.top https://https://epp-eptu-machine.com https://https://sw-eps.com
(személyes átvétel esetén is add le a rendelést)
Terrex Kft,, 4031 Debrecen, István út 112
![]() |
Motorgumi Szakértő Email: szabo@r17.hu |
![]() |
Technikai kérdések Email: soltesz@r17.hu Mobil: +36 (30) 440 5161
|
![]() |
Szállítási és számlázási információk Email: lorincz@r17.hu Mobil: +36 (30) 299 5169
|
It is undeniable that this motorbike is really cook. It is great like territorial io. Thanks for sharing your interesting experience.