Napjaink legismertebb motorgumi szériája a Michelin által megalkotott Road sorozat, mely tökéletesen kiszolgálta az elmúlt évtizedekben a modern kor motorozási igényeit. Ezt a sikerességet koronázta meg a Road 4 érkezése, melyet soha nem látott népszerűség övezett, a 2014-es megjelenési évétől 2017-ig több mint 1,5 millió példány gurult az utakon. Az abroncs sikerességét nem is felejtették el a francia mérnökök, ami a mintázatot illeti, több a Road 4-ben is használt kialakítást megtalálunk a Road 5-ön, amellett, hogy az éppen aktuális sportabroncs, a Power RS mintaárkai is jelentősen megihlették az új futófelületi kialakítást. Ennek köszönhetőek a rendkívül mély vízelvezető csatornák megjelenése a Road 5-ön, melyek kiegészülve a már korábban is használt vízelvezető furatokkal és megújult XST Evo lamellarendszerrel, biztosítják a Road 5 tökéletes nedves tapadását. Kívülről egyszerű, vékony lamelláknak látszanak, a lényeg azonban belül van, mely magyarázatot ad a kivételes működésre is: a lamella alsó részei egyre szélesednek, tehát a kopás mértékével a mintamélység csökken, a mintacsatorna szélessége viszont nő. Így marad konstans az abroncs vízkiszorítási teljesítménye az életciklusa jelentős részében. A Michelin kivételes figyelemmel kíséri a motorosok igényeit, melyek között talán az egyik legfontosabb a rövid féktáv, valamint ennek a gyakori romlása a kopással párhuzamosan. Nincs kétség, a franciák egész fejezetet lapoztak a fejlesztések nagykönyvében: a Road 5 több mint 5.000 km után is képes olyan rövid féktávra, mint a korábbi tesztgyőztes előd, a Road 4. Természetesen a franciák a száraz tapadásról sem feledkeztek meg és a jól bevált 2CT technológiát fejlesztették tovább 2CT+-ra oly módon, hogy a középrészben található kemény keverék – mely az abroncs hosszú futásteljesítményét biztosítja – bekerült a vállrészeken található lágy keverékek alá, így sokkal stabilabbá vált az abroncs a gyors kanyarokban és az agresszív kigyorsításoknál. E tulajdonságokat a Michelin az ACT+ technológiával ragozza tovább, mely egy speciális szerkezeti felépítés szabadalmaztatott módja. A karkaszt a peremhuzalok megkerülésével egészen a vállrészekig fordítják vissza, ami dupla oldalfal merevítést eredményez, így a motorunk nem veszít a stabilitásából a kanyarokban, és mindig kitűnő visszajelzéseket ad. Természetesen ezekre nincs szükség az abroncs koronarészében, a futófelület alatti részen, ahol lényegesebben vékonyabbak a szövetrétegek, így lesz a motorozás komfortos, élvezetes. Ha megfigyeljük a Road 5 mintázatát, könnyű észrevenni, hogy megváltozott a mintacsatornák kiosztása, és elhelyezkedése a futófelületen. A sportosság jegyében kevesebb negatív minta került a vállrészekre, ami megnövekedett tapadást eredményez a gyors kanyarokban. Összegezve, a francia gyáróriás megalkotta a modern korszak tökéletes abroncsát a Road 5 személyében, mely a sporttúra szegmens sportosabb motorosai számára is kitűnő választás, arról nem beszélve, hogy a Total Performance égisze alatt a Michelin tökéletesen megoldja a változékony körülmények közötti biztonságos motorozás kérdését is, páratlan technológiákat felvonultatva a tökéletes nedves tapadás eléréséhez.
A Scorpion Trail II tökéletes egyensúlyt teremt egy sport-túra abroncs tapadása, és enduró abroncs terepjáró képességei között. A tervezés célja a határok nélküli kalandmotorozás lehetőségének megteremtése volt. A teljesítmény pedig a mai modern túra enduró motorokhoz igazodik, mint például a BMW R1200GS, a Suzuki V-Strom, a Honda Crosstourer, a Yamaha XT1200Z Super Tenere, a Kawasaki Versys, a Ducati Multistrada, az Aprilia Caponord, vagy a Triupmh Tiger. Az új mintázat tervezésekor, egyaránt támaszkodtak a fejlesztők a Pirelli enduró tapasztalataira, illetve a rendkívül sikeres Angel Gt túra sport abroncsra. Ennek eredményeként, nem csak aszfalt úton nyújt kiemelkedő tapadást akár nedves felületen is, hanem könnyű terepen is megfelelő vonóerőt biztosít. A profilkiképzés közvetlenül a Angel Gt-től származik, ezért az elődnél nagyobb érintkezési felülettel biztosít nagyobb kanyarstabilitást, minden útfelületen. A kétkomponensű futófelület pedig biztosítja a kategóriától elvárt kimagasló kopásállóságot.
A Scorpion Trail II tökéletes egyensúlyt teremt egy sport-túra abroncs tapadása, és enduró abroncs terepjáró képességei között. A tervezés célja a határok nélküli kalandmotorozás lehetőségének megteremtése volt. A teljesítmény pedig a mai modern túra enduró motorokhoz igazodik, mint például a BMW R1200GS, a Suzuki V-Strom, a Honda Crosstourer, a Yamaha XT1200Z Super Tenere, a Kawasaki Versys, a Ducati Multistrada, az Aprilia Caponord, vagy a Triupmh Tiger. Az új mintázat tervezésekor, egyaránt támaszkodtak a fejlesztők a Pirelli enduró tapasztalataira, illetve a rendkívül sikeres Angel Gt túra sport abroncsra. Ennek eredményeként, nem csak aszfalt úton nyújt kiemelkedő tapadást akár nedves felületen is, hanem könnyű terepen is megfelelő vonóerőt biztosít. A profilkiképzés közvetlenül a Angel Gt-től származik, ezért az elődnél nagyobb érintkezési felülettel biztosít nagyobb kanyarstabilitást, minden útfelületen. A kétkomponensű futófelület pedig biztosítja a kategóriától elvárt kimagasló kopásállóságot.
Bár nem a leg újabb fejlesztés, a mai napig az egyik leg közkedveltebb, kiemelkedően jó ár-érték aránnyal rendelkező szupersport abroncs. Az elsők között alkalmaztak ennél az abroncsnál egy igazán „hegyes” profilkontúrt, mely a közúti abroncsok között egyedülálló 51.2°-os dőlésszöget tett lehetővé. A távolról is felismerhető extravagáns mintázat, igazán különleges megjelenést kölcsönöz motorunknak. A 2CT technológia a kategóriában egyedülálló futásteljesítményt biztosít, a kanyarokban pedig kompromisszumoktól mentes maximális tapadást.
A Bridgestone „S” szériájának új tagja, a korábbi teszt győztes S20 Evo modell közvetlen utódja. Kulcsjellemzője, a megnövekedett száraz tapadás, a kiemelkedő nedves tapadás megőrzése mellett. Ennek érdekében egy vadonatúj vegyületet (EMC) alkalmaz a Bridgestone, az első és hátsó abroncsoknál egyaránt. Az EMC vegyület segít növelni a tapadást, és szabályozni az abroncs belső hőmérsékletét, ami extrém igénybevétel esetén is lineáris teljesítményt nyújt. A futófelületi keverékek kiosztása elöl 3, hátul pedig 5 zónában történik. Az új zóna kiosztásoknak köszönhetően akár 36%-al tartósabb lehet elődjénél. A speciális 3D-s mintázat kiemelkedő teljesítményt nyújt nedves útfelületen, és növeli a futófelület szerkezeti merevségét, ami javítja a kigyorsítások stabilitását száraz útfelületen. Az újításoknak köszönhetően nagyobb belépősebességet, és kanyarstabilitást biztosít, mint az S20 modell.
A Bridgestone „S” szériájának új tagja, a korábbi teszt győztes S20 Evo modell közvetlen utódja. Kulcsjellemzője, a megnövekedett száraz tapadás, a kiemelkedő nedves tapadás megőrzése mellett. Ennek érdekében egy vadonatúj vegyületet (EMC) alkalmaz a Bridgestone, az első és hátsó abroncsoknál egyaránt. Az EMC vegyület segít növelni a tapadást, és szabályozni az abroncs belső hőmérsékletét, ami extrém igénybevétel esetén is lineáris teljesítményt nyújt. A futófelületi keverékek kiosztása elöl 3, hátul pedig 5 zónában történik. Az új zóna kiosztásoknak köszönhetően akár 36%-al tartósabb lehet elődjénél. A speciális 3D-s mintázat kiemelkedő teljesítményt nyújt nedves útfelületen, és növeli a futófelület szerkezeti merevségét, ami javítja a kigyorsítások stabilitását száraz útfelületen. Az újításoknak köszönhetően nagyobb belépősebességet, és kanyarstabilitást biztosít, mint az S20 modell.
Napjaink legismertebb motorgumi szériája a Michelin által megalkotott Road sorozat, mely tökéletesen kiszolgálta az elmúlt évtizedekben a modern kor motorozási igényeit. Ezt a sikerességet koronázta meg a Road 4 érkezése, melyet soha nem látott népszerűség övezett, a 2014-es megjelenési évétől 2017-ig több mint 1,5 millió példány gurult az utakon. Az abroncs sikerességét nem is felejtették el a francia mérnökök, ami a mintázatot illeti, több a Road 4-ben is használt kialakítást megtalálunk a Road 5-ön, amellett, hogy az éppen aktuális sportabroncs, a Power RS mintaárkai is jelentősen megihlették az új futófelületi kialakítást. Ennek köszönhetőek a rendkívül mély vízelvezető csatornák megjelenése a Road 5-ön, melyek kiegészülve a már korábban is használt vízelvezető furatokkal és megújult XST Evo lamellarendszerrel, biztosítják a Road 5 tökéletes nedves tapadását. Kívülről egyszerű, vékony lamelláknak látszanak, a lényeg azonban belül van, mely magyarázatot ad a kivételes működésre is: a lamella alsó részei egyre szélesednek, tehát a kopás mértékével a mintamélység csökken, a mintacsatorna szélessége viszont nő. Így marad konstans az abroncs vízkiszorítási teljesítménye az életciklusa jelentős részében. A Michelin kivételes figyelemmel kíséri a motorosok igényeit, melyek között talán az egyik legfontosabb a rövid féktáv, valamint ennek a gyakori romlása a kopással párhuzamosan. Nincs kétség, a franciák egész fejezetet lapoztak a fejlesztések nagykönyvében: a Road 5 több mint 5.000 km után is képes olyan rövid féktávra, mint a korábbi tesztgyőztes előd, a Road 4. Természetesen a franciák a száraz tapadásról sem feledkeztek meg és a jól bevált 2CT technológiát fejlesztették tovább 2CT+-ra oly módon, hogy a középrészben található kemény keverék – mely az abroncs hosszú futásteljesítményét biztosítja – bekerült a vállrészeken található lágy keverékek alá, így sokkal stabilabbá vált az abroncs a gyors kanyarokban és az agresszív kigyorsításoknál. E tulajdonságokat a Michelin az ACT+ technológiával ragozza tovább, mely egy speciális szerkezeti felépítés szabadalmaztatott módja. A karkaszt a peremhuzalok megkerülésével egészen a vállrészekig fordítják vissza, ami dupla oldalfal merevítést eredményez, így a motorunk nem veszít a stabilitásából a kanyarokban, és mindig kitűnő visszajelzéseket ad. Természetesen ezekre nincs szükség az abroncs koronarészében, a futófelület alatti részen, ahol lényegesebben vékonyabbak a szövetrétegek, így lesz a motorozás komfortos, élvezetes. Ha megfigyeljük a Road 5 mintázatát, könnyű észrevenni, hogy megváltozott a mintacsatornák kiosztása, és elhelyezkedése a futófelületen. A sportosság jegyében kevesebb negatív minta került a vállrészekre, ami megnövekedett tapadást eredményez a gyors kanyarokban. Összegezve, a francia gyáróriás megalkotta a modern korszak tökéletes abroncsát a Road 5 személyében, mely a sporttúra szegmens sportosabb motorosai számára is kitűnő választás, arról nem beszélve, hogy a Total Performance égisze alatt a Michelin tökéletesen megoldja a változékony körülmények közötti biztonságos motorozás kérdését is, páratlan technológiákat felvonultatva a tökéletes nedves tapadás eléréséhez.
Minden gyártónál így a Bridgestonenál is kiemelt szerepet tölt be a sporttúra vonal hisz ez az egyik legáltalánosabb abroncs kategória amivel széles vezetési stílusokat tudnak lefedni egyetlen mintázattal. Ezért ezeknek az abroncsoknak igen sokrétűen kell teljesíteni. A T31 megőrizte sőt tovább javította az elődmodell erősségeit, így kopásállóságban és tapadásban szintén élen jár ez a gumi. A mintacsatornák speciális kialakításának köszönhetően viszont javítottak a nedves tapadáson, ezt úgy érték el, hogy az abroncs vízelvezető csatornáit jobban kivezették a vállrészek felé. A komfortérzet növelése is prioritást élvez egy ilyen abroncs esetén, az újragondolt futófelületnek hála ebben is javult ez az abroncs. Az egyik legfontosabb tényező egy új modell tervezése során fékút csökkentése, ezért a középső legtöbbet érintkező sávon csökkentették a mintacsatornák mennyiségét, ezáltal nagyobb felület áll rendelkezésre a fékerő átadásához. Ez nagyban javítja a gumi egyéb tulajdonságait is mint pl a stabilitás és a kopásállóság. Az első és hátsó abroncs anyagösszetétele is teljes mértékben új, kisebb molekulatömegű szilika vegyületet alkalmaztak, ezáltal növelték az abroncs rugalmasságát. A kisebb tömegű alkotó elemeknek fizikai tulajdonságukból adódóan könnyebb a mozgása, ezáltal az abroncs hamarabb éri azt az ideális hőfokot ahol már megfelelő tapadást biztosít, indulást követően néhány kilóméteren belül már ideális a futófelület hőfoka. 3LC technológiának hála az új abroncs minden körülmények között jobban teljesít elődjénél, jól bírja a hosszabb távú egyenes futást, a lágyabb vállrészeknek köszönhetően pedig extra tapadást biztosít kanyarokban.
A tervezők a megszokott arányokat alkalmazzák a keverékek felosztását illetően, az első abroncs a Bridgestonnál megszokottan 3, míg a hátsó 5 zónára osztott, ezzel optimalizálják a tartósságot és a megfelelő tapadást. A mintázat minimálisan változott, inkább nevezhetjük frissített desingnak a lenyomatot, mintsem forradalmian újnak. Kifejezetten a kanyarodási képességek fontosságát próbálják meg kiaknázni, ehhez alakították ki az új profilt illetve a negatív mintacsatornák elhelyezése is ezt hivatott erősíteni. Az abroncson elhelyezett mintaárkok és teljesen mintázatlan, tehát slick felületek aránya az abroncs vállrészeinél változott, méghozzá utóbbi pozitív javára. Ezzel azt érték el, hogy nagyobb dőlésszög esetén pontosabb visszajelzésekkel bír, továbbá növekedett az érintkezési felület is ami a nagyobb tapadást ezáltal extra stabilitás érzetet ad. Az abroncs designjaként is szolgáló elemek alakja és egymáshoz való elhelyezése is eltér ez elődhöz képest. Ennek nem csupán esztétikai szempontból van szerepe, a gumi viselkedését is befolyásolja. Az egymáshoz kisebb szögben elhelyezett elemek segítik a nedves úton történő viselkedést és javítják a kezelhetőséget. Némiképp ezt is figyelembe kell venni egy sport gumi fejlesztése során, hisz bármikor eleredhet az eső, viszont az új mintázattal nem kell tartanunk a nedves útfelülettől sem.
A Scorpion Trail II tökéletes egyensúlyt teremt egy sport-túra abroncs tapadása, és enduró abroncs terepjáró képességei között. A tervezés célja a határok nélküli kalandmotorozás lehetőségének megteremtése volt. A teljesítmény pedig a mai modern túra enduró motorokhoz igazodik, mint például a BMW R1200GS, a Suzuki V-Strom, a Honda Crosstourer, a Yamaha XT1200Z Super Tenere, a Kawasaki Versys, a Ducati Multistrada, az Aprilia Caponord, vagy a Triupmh Tiger. Az új mintázat tervezésekor, egyaránt támaszkodtak a fejlesztők a Pirelli enduró tapasztalataira, illetve a rendkívül sikeres Angel Gt túra sport abroncsra. Ennek eredményeként, nem csak aszfalt úton nyújt kiemelkedő tapadást akár nedves felületen is, hanem könnyű terepen is megfelelő vonóerőt biztosít. A profilkiképzés közvetlenül a Angel Gt-től származik, ezért az elődnél nagyobb érintkezési felülettel biztosít nagyobb kanyarstabilitást, minden útfelületen. A kétkomponensű futófelület pedig biztosítja a kategóriától elvárt kimagasló kopásállóságot.
A Scorpion Trail II tökéletes egyensúlyt teremt egy sport-túra abroncs tapadása, és enduró abroncs terepjáró képességei között. A tervezés célja a határok nélküli kalandmotorozás lehetőségének megteremtése volt. A teljesítmény pedig a mai modern túra enduró motorokhoz igazodik, mint például a BMW R1200GS, a Suzuki V-Strom, a Honda Crosstourer, a Yamaha XT1200Z Super Tenere, a Kawasaki Versys, a Ducati Multistrada, az Aprilia Caponord, vagy a Triupmh Tiger. Az új mintázat tervezésekor, egyaránt támaszkodtak a fejlesztők a Pirelli enduró tapasztalataira, illetve a rendkívül sikeres Angel Gt túra sport abroncsra. Ennek eredményeként, nem csak aszfalt úton nyújt kiemelkedő tapadást akár nedves felületen is, hanem könnyű terepen is megfelelő vonóerőt biztosít. A profilkiképzés közvetlenül a Angel Gt-től származik, ezért az elődnél nagyobb érintkezési felülettel biztosít nagyobb kanyarstabilitást, minden útfelületen. A kétkomponensű futófelület pedig biztosítja a kategóriától elvárt kimagasló kopásállóságot.
A Scorpion Trail II tökéletes egyensúlyt teremt egy sport-túra abroncs tapadása, és enduró abroncs terepjáró képességei között. A tervezés célja a határok nélküli kalandmotorozás lehetőségének megteremtése volt. A teljesítmény pedig a mai modern túra enduró motorokhoz igazodik, mint például a BMW R1200GS, a Suzuki V-Strom, a Honda Crosstourer, a Yamaha XT1200Z Super Tenere, a Kawasaki Versys, a Ducati Multistrada, az Aprilia Caponord, vagy a Triupmh Tiger. Az új mintázat tervezésekor, egyaránt támaszkodtak a fejlesztők a Pirelli enduró tapasztalataira, illetve a rendkívül sikeres Angel Gt túra sport abroncsra. Ennek eredményeként, nem csak aszfalt úton nyújt kiemelkedő tapadást akár nedves felületen is, hanem könnyű terepen is megfelelő vonóerőt biztosít. A profilkiképzés közvetlenül a Angel Gt-től származik, ezért az elődnél nagyobb érintkezési felülettel biztosít nagyobb kanyarstabilitást, minden útfelületen. A kétkomponensű futófelület pedig biztosítja a kategóriától elvárt kimagasló kopásállóságot.
Minden gyártónál így a Bridgestonenál is kiemelt szerepet tölt be a sporttúra vonal hisz ez az egyik legáltalánosabb abroncs kategória amivel széles vezetési stílusokat tudnak lefedni egyetlen mintázattal. Ezért ezeknek az abroncsoknak igen sokrétűen kell teljesíteni. A T31 megőrizte sőt tovább javította az elődmodell erősségeit, így kopásállóságban és tapadásban szintén élen jár ez a gumi. A mintacsatornák speciális kialakításának köszönhetően viszont javítottak a nedves tapadáson, ezt úgy érték el, hogy az abroncs vízelvezető csatornáit jobban kivezették a vállrészek felé. A komfortérzet növelése is prioritást élvez egy ilyen abroncs esetén, az újragondolt futófelületnek hála ebben is javult ez az abroncs. Az egyik legfontosabb tényező egy új modell tervezése során fékút csökkentése, ezért a középső legtöbbet érintkező sávon csökkentették a mintacsatornák mennyiségét, ezáltal nagyobb felület áll rendelkezésre a fékerő átadásához. Ez nagyban javítja a gumi egyéb tulajdonságait is mint pl a stabilitás és a kopásállóság. Az első és hátsó abroncs anyagösszetétele is teljes mértékben új, kisebb molekulatömegű szilika vegyületet alkalmaztak, ezáltal növelték az abroncs rugalmasságát. A kisebb tömegű alkotó elemeknek fizikai tulajdonságukból adódóan könnyebb a mozgása, ezáltal az abroncs hamarabb éri azt az ideális hőfokot ahol már megfelelő tapadást biztosít, indulást követően néhány kilóméteren belül már ideális a futófelület hőfoka. 3LC technológiának hála az új abroncs minden körülmények között jobban teljesít elődjénél, jól bírja a hosszabb távú egyenes futást, a lágyabb vállrészeknek köszönhetően pedig extra tapadást biztosít kanyarokban.
Napjaink legismertebb motorgumi szériája a Michelin által megalkotott Road sorozat, mely tökéletesen kiszolgálta az elmúlt évtizedekben a modern kor motorozási igényeit. Ezt a sikerességet koronázta meg a Road 4 érkezése, melyet soha nem látott népszerűség övezett, a 2014-es megjelenési évétől 2017-ig több mint 1,5 millió példány gurult az utakon. Az abroncs sikerességét nem is felejtették el a francia mérnökök, ami a mintázatot illeti, több a Road 4-ben is használt kialakítást megtalálunk a Road 5-ön, amellett, hogy az éppen aktuális sportabroncs, a Power RS mintaárkai is jelentősen megihlették az új futófelületi kialakítást. Ennek köszönhetőek a rendkívül mély vízelvezető csatornák megjelenése a Road 5-ön, melyek kiegészülve a már korábban is használt vízelvezető furatokkal és megújult XST Evo lamellarendszerrel, biztosítják a Road 5 tökéletes nedves tapadását. Kívülről egyszerű, vékony lamelláknak látszanak, a lényeg azonban belül van, mely magyarázatot ad a kivételes működésre is: a lamella alsó részei egyre szélesednek, tehát a kopás mértékével a mintamélység csökken, a mintacsatorna szélessége viszont nő. Így marad konstans az abroncs vízkiszorítási teljesítménye az életciklusa jelentős részében. A Michelin kivételes figyelemmel kíséri a motorosok igényeit, melyek között talán az egyik legfontosabb a rövid féktáv, valamint ennek a gyakori romlása a kopással párhuzamosan. Nincs kétség, a franciák egész fejezetet lapoztak a fejlesztések nagykönyvében: a Road 5 több mint 5.000 km után is képes olyan rövid féktávra, mint a korábbi tesztgyőztes előd, a Road 4. Természetesen a franciák a száraz tapadásról sem feledkeztek meg és a jól bevált 2CT technológiát fejlesztették tovább 2CT+-ra oly módon, hogy a középrészben található kemény keverék – mely az abroncs hosszú futásteljesítményét biztosítja – bekerült a vállrészeken található lágy keverékek alá, így sokkal stabilabbá vált az abroncs a gyors kanyarokban és az agresszív kigyorsításoknál. E tulajdonságokat a Michelin az ACT+ technológiával ragozza tovább, mely egy speciális szerkezeti felépítés szabadalmaztatott módja. A karkaszt a peremhuzalok megkerülésével egészen a vállrészekig fordítják vissza, ami dupla oldalfal merevítést eredményez, így a motorunk nem veszít a stabilitásából a kanyarokban, és mindig kitűnő visszajelzéseket ad. Természetesen ezekre nincs szükség az abroncs koronarészében, a futófelület alatti részen, ahol lényegesebben vékonyabbak a szövetrétegek, így lesz a motorozás komfortos, élvezetes. Ha megfigyeljük a Road 5 mintázatát, könnyű észrevenni, hogy megváltozott a mintacsatornák kiosztása, és elhelyezkedése a futófelületen. A sportosság jegyében kevesebb negatív minta került a vállrészekre, ami megnövekedett tapadást eredményez a gyors kanyarokban. Összegezve, a francia gyáróriás megalkotta a modern korszak tökéletes abroncsát a Road 5 személyében, mely a sporttúra szegmens sportosabb motorosai számára is kitűnő választás, arról nem beszélve, hogy a Total Performance égisze alatt a Michelin tökéletesen megoldja a változékony körülmények közötti biztonságos motorozás kérdését is, páratlan technológiákat felvonultatva a tökéletes nedves tapadás eléréséhez.
Az új XST+ technológiának köszönhetően, gyorsabban áll meg vizes úton, mint bármely konkurense a kategóriában. A Dekra Test Center által végzett független tesztben bebizonyosodott, hogy a Pilot Road 4-es a legjobb versenytárshoz mérten, 17%-al rövidebb fékútra képes, nedves úton pedig 24%-al teljesít jobban. Ez azt jelenti, hogy minden eddiginél biztonságosabb abroncsot fejlesztett a Michelin, így nem kell többé aggódnunk, ha jön az eső, vagy ha városi körülmények között festett útfelületen kell vészfékeznünk. A továbbfejlesztett 2CT futófelületnek köszönhetően, akár 20%-al tartósabb elődjénél, így igazán remek ár-érték arányt biztosít. Az új szilikával feltöltött gumikeverék, kiváló tapadást biztosít a legtöbb útfelületen. A keresztlamellák éleinek letörése sokkal csendesebb gördülést tesz lehetővé, és a rendellenes kopás lehetőségét is csökkenti az extrém nehéz túramotorok esetében. Jellemző alkalmazás: BMW R1200R, Kawasaki ER6, Z800E, Suzuki 1250 Bandit, Honda VFR 1200, Yamaha FZ8, XJ6, MT-09, Honda CBF 1000, NC700, CB500.
A Diablo Strada utódjának tekinthető túra-sport kategóriás abroncs, melynél már sokkal modernebb gondolatmenet alapján kifejlesztett futófelület vár bennünket. Az újonnan kialakított mintázat sokkal kisebb gördülési ellenállást biztosít, ezáltal a motorozás is komfortosabbá válik. Teljesítményét magas szilika tartalmának is köszönheti, mely kiváló tapadást biztosít nedves körülmények között, vagy hűvösebb időben is az abroncs teljes élettartama alatt. Egy komponensű abroncs ellenére igen jó futásteljesítménnyel jellemezhető. Felszerelés előtt érdemes megtekinteni a mintázatban lévő angyal motívumot.
A Roadtec01 2015-ben debütált a piacon, bevezetése óta töretlen sikere van a túrasport szegmensben. Kiszámítható és konstans teljesítményével a túramotorosok egyik kedvenc mintázata. Alapvetően minimális változtatásokra volt szükség az SE modell esetén ahhoz, hogy az eddiginél még jobb abroncs szülessen. Az alapmodell esetén a túra szegmensben kiemelkedően jó futásteljesítmény és nedves tapadás az, amivel kivívta az igen sűrű mezőnyben a vezető helyek egyikét. Ez az új modell esetében sem változott, csupán finom módosításokkal érték azt el, hogy kissé a sportosabb irányba mozduljon el ez a modell. Tették ezt úgy, hogy a mintázat változatlan maradt, csupán az eredő pontjuk közelebb került a középvonalhoz képest. Ennek következtében a vállrészeknél nagyobb, egybefüggő részeket kapunk, ami extra dőlésszög esetén plusz stabilitást nyújt számunkra. A plusz stabilitásra adott magyarázat egyszerűen látszik egy abroncs mintázatán. A vállrészek felé haladva a negatív minták minél jobban az vállöv széléig vannak vezetve annál inkább kevesebb felület az, ami érintkezni képes az aszfalttal. Ennek tudatában az SE modellnél ez a rész kapta a legtöbb módosítást annak érdekében, hogy a sportosan motorozók ezzel az abronccsal is megtalálják a kellő összhangot. A profil minimálisan keskenyebb és hegyesebbre szabott így az érintkezési felület is növekedett.
Ideális választás azoknak, akik hosszú utakat tesznek meg, gyakran nagy csomagokkal terhelve, ugyanakkor szeretik motorjuk teljesítményét a végletekig kihasználni. Az elődjénél 15%-al tartósabb GT a fejlesztők szerint képes konstans megtartani pozitív jellemzőit az abroncs teljes élettartama alatt. Így hosszútávon megőrizhető a Pirelli márkára jellemző kivételes száraz és nedves tapadás.
Az új XST+ technológiának köszönhetően, gyorsabban áll meg vizes úton, mint bármely konkurense a kategóriában. A Dekra Test Center által végzett független tesztben bebizonyosodott, hogy a Pilot Road 4-es a legjobb versenytárshoz mérten, 17%-al rövidebb fékútra képes, nedves úton pedig 24%-al teljesít jobban. Ez azt jelenti, hogy minden eddiginél biztonságosabb abroncsot fejlesztett a Michelin, így nem kell többé aggódnunk, ha jön az eső, vagy ha városi körülmények között festett útfelületen kell vészfékeznünk. A továbbfejlesztett 2CT futófelületnek köszönhetően, akár 20%-al tartósabb elődjénél, így igazán remek ár-érték arányt biztosít. Az új szilikával feltöltött gumikeverék, kiváló tapadást biztosít a legtöbb útfelületen. A keresztlamellák éleinek letörése sokkal csendesebb gördülést tesz lehetővé, és a rendellenes kopás lehetőségét is csökkenti az extrém nehéz túramotorok esetében. Jellemző alkalmazás: BMW R1200R, Kawasaki ER6, Z800E, Suzuki 1250 Bandit, Honda VFR 1200, Yamaha FZ8, XJ6, MT-09, Honda CBF 1000, NC700, CB500.
Terrex Kft, Adószám: 12114708-2-09 Cégjegyzékszám:09-09-004094 4031 Debrecen, Szoboszlói út 50
Kényelmesebb neked írásban?
Szállítás
1. Rendelés beérkezése - a webáruházban leadott rendelésekről minden esetben visszaigazoló emailt küldünk (bankkártyás fizetés estén külön emailt a sikeres fizetésről), melyben megtalálhatod a rendelésed részleteit, a megrendelt terméket, a várható szállítási időt és az adataid.
2. Rendelés feldolgozása - a kollégák feldolgozzák a bérkező rendeléseket, amikor pedig a rendelés státuszát módosítjuk, újabb emailt küld a rendszer az új rendelési státusszal és megerősítéssel a szállítási határidőt illetően. Kollégáink külön figyelmet fordítanak a rendelések feldolgozásakor a gyári méretekre, hogy az adott motortípusra a mérnökök által kifejelesztett, legjobban működő abroncs kerüljön. Amikor ettől eltérést észlelünk, telefonon értesítjük a megrendelőt, hogy csupán "egyszerű" hiba áll mögötte, vagy esetleg felnit cseréltek a motoron és emiatt történt a méretváltás.
3. Rendelés a futárszolgálatnál - amikor a GLS futárszolgálat felveszi a megrendelt abroncsokat, emailben tájékoztatunk, melyet követően várhatóan a GLS futárszolgálat is küld egyet, mellékelve a csomagszámot, valamint az email tartalmaz egy linket is, melynek segítségével módosítható a szállítási cím. Ettől a pillanattól kezdve a GLS futárszolgálat követi nyomon a csomag helyzetét, így annak helyzetéről is ők tudnak információt nyújtani (+36 29 886 700)
4. Rendelés kiszállítása - A futár a legtöbb esetben telefonál a szállítást megelőzően, így célszerű olyan számot megadni, melyen a csomag átvevője elérhető.
Szállítási díjak: br 3.890 Ft (darabszámtól függetlenül)
Ha szeretnéd még nagyobb biztonságban tudni gumiabroncsaidat – és persze pénztárcádat –, akkor az alábbi lehetőséget semmiképp se hagyd ki! Természetesen minden nálunk vásárolt gumihoz jár a gyári garancia, ez tény. Viszont vannak esetek, amikor előfordul, hogy az nem elég, sőt! A mai gumiabroncs gyártók olyan profi csúcstechnológiával dolgoznak, hogy a gyári garancia bejelentő lapot szinte alig látjuk, illetve csak és kizárólag a gyártási folyamat során bekövetkező hibákért vállalnak felelősséget. Azonban van egy aspektus – és itt jön képbe az R17.hu kiterjesztett garancia-, amivel ők sem számoltak: mi, a motorosok. Normál használat esetén is történhetnek velünk kisebb balesetek, meghibásodások, aminek megoldása eddig rátok várt és az az efféle javítások – valljuk be őszintén - nem kevés pénzbe kerülnek. Egy csekély költség ellenében azonban mi átvesszük tőletek ezt a kockázatot! Csak gondoljatok bele: az általatok vásárolt nagy összegű, prémium kategóriás abroncsaitok biztonságáért megéri-e ez az apró befektetés?
A vásárlástól számított 2 éven belüli időszakra (új) cseregaranciát biztosítunk, amennyiben normál használat, vagy baleset közben a gumi javíthatatlanul megsérül (pl.: szövet- vagy oldalfal szakadás, futófelületi problémák, légzáró réteg sérülése, peremhibák) vagy egyéb ok (okok) miatt használhatatlanná válik. Ha a hiba javítható, az nem jelent cserét, azt szervizeinkben ingyenesen hárítjuk el. Ez vonatkozik a defektjavításra is amennyiben azt az abroncs gyári technológiái megengedik. Illetve fenntartjuk a jogot az eltérő, de hasonló minőségű termékkel való helyettesítésre, ha a kiterjesztett garancia alá vont termék nincs gyártásban, vagy ésszerű időn belül nem szállítható.
Néhány minimális feltételnek azonban itt meg kell felelned: a kiterjesztett garancia feltétele minimum 3,5 mm profilmélység a legkopottabb mintaárokban mérve. A garancia nem vonatkozik az üzemszerű, illetve extrém kopásra sem. Az R17.hu kiterjesztett garancia ugyanakkor – értelemszerűen – nem érvényesíthető szándékos rongálás, vagy versenyzéssel kapcsolatos körülmények között használt gumiabroncsokra.
Az R17.hu kiterjesztett garanciát a kiválasztott gumi kosárba rakásakor tudod a rendelésedhez hozzáadni. A helyszínen vásárolt abroncsoknál pedig kollégáink fel fogják hívni erre az ajánlatra a figyelmed.
Kosár mentése
Ha nem volt időd befejezni a vásárlást, akkor elmenthetjük számodra a kosarad
hat prémium márka hivatalos gyári képviselete
A haladás szolgálatában– hirdeti a mindenki által jól ismert Bibendum. A francia alapítású cég mára minden meghatározó szempontból első helyen áll. Az R17.hu a Michelin gumiabroncsok hivatalos magyarországi képviselete.
German Engineering– A németek ágaskodó paripája immár 140 éve szinonimája a minőségnek. Európában az egyik legtradicionálisabb márka. Egyedülálló módon nálunk a teljes méretpaletta raktárról elérhető, köszönhetően a Continental és az R17.hu között létrejött gyártói megállapodásnak.
Your journey, our passion– A japán cég neve összeforr ezzel a néhány varázslatos betűvel: MotoGP. Abroncsaik tökéletes biztonságot, kitűnő tapadást, egyensúlyt és kanyarstabilitást nyújtanak. A márka képviseletét közvetlen gyártói kapcsolattal látjuk el.
Drive with confidence – 120 év a gumiabroncsok teljesítményének folyamatos fejlesztésében. Történelmében számtalan versenyen és teszten ért el kiváló eredményt. Az R17.hu a Dunlop motorgumiabroncsok magyarországi hivatalos képviselete.
Always two wheels ahead– A motorosok számára a kék-fehér logó egyet jelent magával a motorozással. Az R17.hu a Metzeler hivatalos magyarországi képviselete.
Az olasz gumigyártó több mint száz éve a teljesítmény, a biztonság és az olasz temperamentum képviselője. Elkötelezettsége és eredményei a motorsport minden területén megkérdőjelezhetetlenek. Az R17.hu a Pirelli hivatalos magyarországi képviselete
A legnagyobb raktárkészlet Magyarországon
Az R17.hu minden tekintetben Magyarország legnagyobb motorgumi kereskedője, melyet raktárkészletünk is alátámaszt. Raktárainkban a gumikat napfénytől, portól, fagytól, sugárzó hőtől, vegyszerektől mentes helyen tároljuk, amelyek megfelelnek a gyártói elvárásoknak. Néhány piacon lévő vetélytársunkkal szemben mi fizikailag is rendelkezünk üzlethelyiséggel, ezért szívesen vesszük, ha személyesen látogatsz el hozzánk. Rendeld most és holnap már szerelheted!
2 év gyári garancia minden termékre
Az R17.hu csapata folyamatosan azon dolgozik, hogy nevünk hallatán a minőség szó ugorjon be elsőre, és ebből sosem engedünk. Magyarországi márkaképviseleteként minden egyes nálunk vásárolt abroncsra gyári garanciát vállalnunk, ezért is érdemes őket tőlünk beszerezni.
Minden esetben vállaljuk a törvény által meghatározott garanciális és jótállási feltételeket, de szerencsére a gyártók által vállalt feltételek jellemzően kedvezőbbek ennél, úgyhogy a gyártó által biztosított, és törvényileg előírt garancia az irányadó. Általában elmondható, hogy azok a meghibásodások az elfogadhatók a garancia feltételein belül, amik gyártási, tervezési vagy kivitelezési hibára vezethetők vissza. Nem érvényesíthető a garancia helytelen szállítás, felhasználás, szerelés vagy versenyzés következményeként kialakult hibákra, a minimálisan előírt (1,6mm) alatti profil mélységű, illetve javított gumiabroncsokra.
A névre szóló számlát és a garancialevelet a termékekkel együtt csomagolva küldjük. Garanciális igény esetén szükséged lesz egy garanciális bejelentő lapra is, amit a weblap jobb felső sarkában lévő menü ikonra való kattintás után, a letöltések opció alatt tudsz beszerezni, de ha erre jársz, szívesen odaadjuk neked. Ezt kitöltve mihamarabb juttasd el hozzánk e-mailben vagy személyesen. A terméket ilyenkor visszaszállítjuk vizsgálatra, vagy ha van hozzád közel eső partnerünk, akkor az ő segítségüket is igénybe tudjuk venni.
Ritkán ugyan, de előfordul - főleg speciális méreteknél-, hogy a gumiabroncs gyártási ideje nem az adott éven belüli, aminek elsősorban technikai okai vannak. Bizonyos méretek gyártása csak időszakos, egészen egyszerűen nincs rá akkora igény, ami a folyamatos gyártást és felhasználást lehetővé tenné, így ezeket a típusokat csakis nagyobb szériában gazdaságos gyártani, tehát hosszabb a készletezési idejük. Ezek a gumik ugyanakkor minden tekintetben (minőség, tapadás, tartósság) megfelelnek az elvárásoknak, melyet a gyártók a jótállási feltételeikben ki is hangsúlyoznak. De nem kell félned, a gyári és az R17.hu raktáraiban alkalmazott professzionális tárolási körülmények meggátolják a gumiabroncsok idő előtti öregedését.
(Itt meg kell jegyezzük, hogy az alaptalan reklamáció esetén a kimagaslóan nagy vizsgálati és szállítási költséget a bejelentő felé tovább terheljük.)
R17.hu Kiterjesztett Garancia
Ha szeretnéd még nagyobb biztonságban tudni gumiabroncsaidat – és persze pénztárcádat –, akkor az alábbi lehetőséget semmiképp se hagyd ki! Természetesen minden nálunk vásárolt gumihoz jár a gyári garancia, ez tény. Viszont vannak esetek, amikor előfordul, hogy az nem elég, sőt! A mai gumiabroncs gyártók olyan profi csúcstechnológiával dolgoznak, hogy a gyári garancia bejelentő lapot szinte alig látjuk, illetve csak és kizárólag a gyártási folyamat során bekövetkező hibákért vállalnak felelősséget. Azonban van egy aspektus – és itt jön képbe az R17.hu kiterjesztett garancia-, amivel ők sem számoltak: mi, a motorosok. Normál használat esetén is történhetnek velünk kisebb balesetek, meghibásodások, aminek megoldása eddig rátok várt és az az efféle javítások – valljuk be őszintén - nem kevés pénzbe kerülnek. Egy csekély költség ellenében azonban mi átvesszük tőletek ezt a kockázatot! Csak gondoljatok bele: az általatok vásárolt nagy összegű, prémium kategóriás abroncsaitok biztonságáért megéri-e ez az apró befektetés?
A vásárlástól számított 2 éven belüli időszakra (új) cseregaranciát biztosítunk, amennyiben normál használat, vagy baleset közben a gumi javíthatatlanul megsérül (pl.: szövet- vagy oldalfal szakadás, futófelületi problémák, légzáró réteg sérülése, peremhibák) vagy egyéb ok (okok) miatt használhatatlanná válik. Ha a hiba javítható, az nem jelent cserét, azt szervizeinkben ingyenesen hárítjuk el. Ez vonatkozik a defektjavításra is amennyiben azt az abroncs gyári technológiái megengedik. Illetve fenntartjuk a jogot az eltérő, de hasonló minőségű termékkel való helyettesítésre, ha a kiterjesztett garancia alá vont termék nincs gyártásban, vagy ésszerű időn belül nem szállítható.
Néhány minimális feltételnek azonban itt meg kell felelned: a kiterjesztett garancia feltétele minimum 3,5 mm profilmélység a legkopottabb mintaárokban mérve. A garancia nem vonatkozik az üzemszerű, illetve extrém kopásra sem. Az R17.hu kiterjesztett garancia ugyanakkor – értelemszerűen – nem érvényesíthető szándékos rongálás, vagy versenyzéssel kapcsolatos körülmények között használt gumiabroncsokra.
Az R17.hu kiterjesztett garanciát a kiválasztott gumi kosárba rakásakor tudod a rendelésedhez hozzáadni. A helyszínen vásárolt abroncsoknál pedig kollégáink fel fogják hívni erre az ajánlatra a figyelmed.
A kurzorra reagálva a felirat háttere sárga színre vált. Most kattints a kis fekete nyílra.
MOTORGUMIK : válaszd ki a Kategória szűrőből motorozási stílusod, majd add meg az általad keresett abroncs adatait a Méret és az Átmérő szűrőinek kitöltésével.
Kattints a Keresésre és görgess lejjebb a találati listához.
GYORSKERESŐ : Itt írj be Méretet (Pl.: 1207017), Gyártót (Pl.: Michelin) vagy konkrét mintázatot (Pilot Road 4).
A megjelent listából azonnal ki tudod választani a legalkalmasabbat.
ROBOGÓ GUMIK : válaszd ki a Kategória szűrőből motorozási stílusod, majd add meg az általad keresett abroncs adatait a Méret és az Átmérő szűrőinek kitöltésével.
Kattints a Keresésre és görgess lejjebb a találati listához.
GYORSKERESŐ : Itt írj be Méretet (Pl.: 1306013), Gyártót (Pl.: Michelin) vagy konkrét mintázatot (Pure SC).
A megjelent listából azonnal ki tudod választani a legalkalmasabbat.
TÖMLŐK : válaszd ki jelenleg használt külső gumid méretét.
Kattints a Keresésre, majd a megjelent listából válogass a kerekedre legalkalmasabb termékek között.
MOTORÁPOLÁS : klikkelés után a Magyar Motorosok által leggyakrabban vásárolt motorápolási cikkek közül válaszd ki a neked valót.
ÚJDONSÁGOK : nézd meg a legújabb fotókat és ismertetőket.
KIÁRUSÍTÁS : egyetlen kattintás után válaszd ki a figyelmedet felkeltő ajánlatok közül a legjobbat.
Ezek jellemzően kifutó, korlátozott számban elérhető gumi termékek, ezért érdemes gyorsan választanod.
Használd az oldalsávot:
MÉRET : válaszd ki keresett abroncsod adatait a Méret és az Átmérő szűrők kitöltésével.
Kattints a Keresésre és görgess lejjebb a találati listához.
Válassz Márka-függetlenül a legjobb ajánlatokból.
Konkrét gyártó termékeit válaszd ki a MÁRKA SZERINTI oldalsávban.
GYORSKERESŐ : Itt írj be Méretet (Pl.: 1207017), Gyártót (Pl.: Michelin) vagy konkrét mintázatot (Pilot Road 4).
A megjelent listából azonnal ki tudod választani a legalkalmasabbat.
PÁRBAN OLCSÓBB: válaszd ki a Kategória szűrőből motorozási stílusod, majd add meg a keresett abroncsok adatait az Első méret és a Hátsó méret szűrők kitöltésével.
Kattints a Keresés re és görgess lejjebb a legjobb páros találati listához.
Egyedi páros igényedet küldd el e-mail-ben vagy hívj minket telefonon.
MÁRKA SZERINT : válaszd ki a keresett abroncs Gyártó-ját és motorod Kategóriáját a szűrők kitöltésével.
Kattints a Keresés re és görgess lejjebb a találati listához.
A Méret és az Átmérő szűrők használatával pontosabb eredményt kapsz.
MOTOR SZERINT : válaszd ki motorod Márkáját a hozzá illő abroncs Típusát.
Ezt követően az Első gumi méret, Hátsó gumi méretét és Légnyomás szűrő automatikusan kitöltődik.
Kattints a Keresés és görgess lejjebb a találati listához.
Egyedi párost szeretnél?
A párosokat a legnépszerűbb méretek szerint állítjuk össze, ajánlj te is egyet és megvizsgáljuk.